12 Ekim 2009 Pazartesi

ARININ AĞIR YÜKÜ '' VARROA''

ÇOK DEĞERLİ ARI SEVERLER
sonbahar dönemini bitirip kış dönemine girmek üzereyiz. bu dönemde çok değerli arılarımızın en büyük yükü varroa dır. onun için bu dönemde çok iyi bir varroa ilaçlaması yapmamız gerekir. bazı arıcılarımız bende hiç varroa yok hiç bit yok deyip ilaçlamayı ihmal ediyorlar. arınızda varroa olsa da olmasada muhakkak ilaçlama yapmak gerek. çünkü her zaman varroayı gözle göremezsiniz..ben de uzun zamandır organik bal üretimi ile ilgili bir çok Avrupa birliği projesinde, eğitimler, seminerler programlar yaptım..ve bir çok organik etken maddeli varroa ilacı kullandım. doğru olan varroa için organik etken maddeli ilaçlar kullanmak gerek ama eğer kovanınızın varroa çekmecesi yok ise yapmış olduğunuz ilaçlamanın faydasını göremezsiniz. bunun için mutlaka kovanlarınızın varroa çekmecesi olmalıdır. varroa ilaçlamasından sonra dökülen varroalar temizlenmelidir. aksi durumda bu varroalar tekrar canlanıp koloniye geri dönerler. ama ben gene de sonbaharın arıcılarımızın işi garantiye almaları için organik ilaç olmayan perizin i kullanmalarını tavsiye ederim. perizin varroa için çok etkili ve kalıntı problemi olmayan güzel bir ilaç..ben bunu söylerken bazı arkadaşlar gene reklam yapıyor diyecekler..termo çerçeve ve ana arı kovanından bahsettiğim için..şimdide perizini anlattığım için eleştirecekler..fakat benim tek prensibim vardır.. bence doğru ne ise iyi olan ne ise arıya ve arıcıya katkı sağlayan ne var ise bunu her zaman paylaşırım...

Hiç yorum yok: