24 Ocak 2008 Perşembe

http://www.gazetetrakya.com/yazarlar_haber_oku.asp?haber_yazari=Selahattin%20DEM%C4%B0RACO&HID=2913
gazete trakya haberi- köşe yazarı selahattin demiraco'nın makalesi
ORGANIK ARICILIK PROJESI GIBI PROJELER HALKIMZA HAYAT VERECEK
Arıcılık Projesi çerçevesinde Kırklareli ili Demirköy ve Kofçaz ilçelerinde Organik Arıcılık Projesi uygulanacaktır. 15.01.2008 günü itibarıyla bu çalışmalar başlamıştır. Arıcılar Birliği Başkanı Rıdvan Ulus bu projeyi destekliyor. Her işin başı eğitimdir. Şehrimizde bu konuda güzel çalışmalar yapılmaktadır. Bu proje bir yıl devam edecektir. Kırklareli Arı Eko tipi üretimi 2007 yılında sağlanmıştı. Bu yılda arılarda suni tohumlama yapılacaktır. Hüseyin Balkaya ve Zeynep Köknar Arıcılık Teknikerleri olup Demirköy’de bu projeyi uygulayacak genç arkadaşlarımızdır.Marmara Vakfının bu projedeki amacı Organik Bal üretimi konusunda kadınlarımızı bu işe teşvik etmektir. Demirköy’de uygulanacak olan bu projede 40 kadına teorik ve uygulamalı eğitimler verilecektir. Bu eğitim sonucunda başarılı olanlara kendi işletmelerinin alt yapısını oluşturmak için Arılı Kovanları ve Arıcılık Malzemeleri hibe edilecektir. Bu eğitim faaliyetleri ücretsizdir. Eğitime katılacak kişilerin yol ve yemek masrafları Proje tarından karşılanacaktır. Teorik eğitimler Şubat ayının ilk haftasında başlayacaktır. Projenin yanısıra Kırklareli Arı Yetiştiriciler Birliği öncülüğünde kaliteli ana arı üretim teknikleri verilecektir. 2007 yazında Tarım Il Müdürlüğüne uğradığımda aşağı katta bir gösteri izlemiştim. Pencereden açılan özel bir delikten giren arılar cam içindeki bir peteği bal ile dolduruyorlardı. Arıların o coşkulu çalışması görülmeye değerdi.Rıdvan Ulus bu işin piri olmuş kardeşim... Insanlar sevdiği işte çalışınca çok başarılı oluyorlar. Yıl 1997-98 idi. Kızılcıkdere’ye bir arkadaşımın taksisiyle taze tereyağ almaya gitmiştik. Bu arkadaşım Garanti Bankası eski müdürlerinden Zeki Bulut’tu. Taksiyle Mustafa Kanal’ın evini bulduk. Onun arı kovanlarının olduğu bahçe de bir yerde sohbete daldık. “Bir bardak hardaliyen varmı be arkadaş. Oğlun Erdal Kanal benim çok sevdiğim öğrencim olur” dedim. Bir bardak hardaliyeden sonra kahveler içildi. Hardaliye çocukluğumuzun buz gibi nefis içeceğiydi. Arı kovanlarını görmek istedim. Sandıktaki arılar petekteki balları yiyorlardı. Sepetteki arılar boğaz köprüsü gibi baldan bir köprü yapmışlar... Hayatlarından çok memnun yaşıyorlardı. Arkadaşım Kızılcıkdere’den tereyağı, sucuk, kavurma aldı. O akşam bir şiir yazmıştım. KIRÇIÇEĞIM KIZILCIKDERE... Yitik Akşamlar şiir kitabımda ve Zamanın Durduğu Yer Kırklareli kitaplarımda bu şiirim vardır. Tekirdağ’da yaşayan hemşerim, kitapçı Muzaffer Yamaner bu şiirimi çok sevmiş... Övgü dolu sözler söylemişti. Trakya turlarım devam edecek... Yeni kitabımda 2003 yılında yazdığım Dün Sana Sevdalandım Tekirdağ şiirim ve aradaki arkadaşlarla söyleşimlerim var... Hava iyi oldumu Tekirdağ’a gitmek istiyorum. Internetten yazılarımı ve kitaplarımı okuyan gönül insanlarına, dostlarıma selam olsun. 15.01.2008 günü Osman Önder Arkadaşım “Çorlu Askeri hastenesinde personel Müdürü oğlum Öner Önder’e bir subay arkadaşı şöyle demiş Yazar Selahattin Demiraco’nun yararlandığı bazı kaynaklar bende yok. Onu kutluyorum” demiş. Çok teşekkürler.. Centilmen insanlarımızın pozitif sözleri insanı hayata bağlıyor. Çorlu’yu seviyorum... Trakyadaki yeni dostlarıma gönül dolusu sevgilerimi gönderiyorum. Bana destek veren iyi kalpli insanlarımıza selam olsun.. Uzun yıllar yurdumuza ve insanımıza kalemimle hizmet etmek arzusu içindeyim. Yarınlara güzel yazılarımız kalsın... Dünyanın en güzel milleti biziz kardeşim... selahettindemiraco@gazetetrakya.com

Hiç yorum yok: